29 Ιαν 2016

H ‘’Αποκατάσταση της ενότητας’’ (Unitatis redintegratio) των Παπικών

Η ‘’AΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ’’ (UNITATIS REDINTEGRATIO) ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ
(Εξ αφορμής αναφορών για το ‘’κοινό βάπτισμα’’, του Πάπα Φραγκίσκου στο Radio Vaticana)
Ο Πάπας Φραγκίσκος στο Radio Vaticana, κατά την εβδομάδα προσευχής από 18 – 25 Ιανουαρίου 2016 που πραγματοποιήθηκε στη  αίθουσα Παύλος VI, αναφέρθηκε στην ‘’ενότητα των Χριστιανών, Προτεσταντών, Ορθοδόξων, Καθολικών’’.  Προς τούτο έκανε αναφορά στο έγγραφο  ‘’Αποκατάσταση της ενότητας’’ (Unitatis redintegratio) της Β΄ Βατικανής Συνόδου και ανέφερε ότι  «όλοι οι βαπτισμένοι είναι αδελφοί και αδελφές, παρά τις διαφορές μας», καθιστώντας την αλήθεια της Πίστης δευτερεύουσα.

Ο Πάπας Φραγκίσκος αναφέρθηκε στο «κοινό βάπτισμα» όπως το χαρακτήρισε, για να ‘’καταδείξει’’ ότι η αντοχή του δεσμού του «κοινού βαπτίσματος» είναι ισχυρότερη από τις υπάρχουσες διαιρέσεις. Μίλησε για «μαρτυρία ενότητας μεταξύ των Χριστιανών, Προτεσταντών, Ορθοδόξων, Καθολικών». Δεν μπορεί το «κοινό βάπτισμα» όπως το χαρακτήρισε, να αποτελέσει κριτήριο ενότητας.
Να αναφέρουμε πληροφοριακά ότι το έγγραφο ‘’Αποκατάσταση της ενότητας’’ (Unitatis redintegratio) της Β΄ Βατικανής Συνόδου, ψηφίστηκε στις 21 Νοεμβρίου 1964 επί Πάπα Παύλου VI.   Tούτο κατ’ ουσία αναιρούσε την προηγούμενη εγκύκλιο του Πάπα Λέοντα ΙΓ΄ «Praeclara gratulationis publicae» του έτους 1894, όπου επεσήμαινε την ενότητα κάτω από τον ‘’Βικάριο του Χριστού’’, όπως καλούσε τον Πάπα. Κατ’ ουσία όμως για μια ακόμα φορά, με τη διαφωνία τούτη των δύο Παπών, καταδείχθηκε και το άτοπο του  δόγματος του Παπικού ΄’’αλαθήτου’’.
Πως μπορεί το «κοινό βάπτισμα» όπως το χαρακτήρισε, να υπερσκελίζει τις δογματικές διαιρέσεις;  Θα μπορούσε να ειπωθεί τούτο το άτοπο για τους αιρετικούς Μανιχαίους και Γνωστικούς;  Θα μπορούσε να ειπωθεί τούτο το άτοπο για τον Άρειο και τους Αρειανούς;  Θα μπορούσε να ειπωθεί τούτο το άτοπο για τον Νεστόριο;  Θα μπορούσε να ειπωθεί τούτο το άτοπο για τον Ευτυχή και τον Διόσκουρο; 
Παρερμηνεύοντας ο Πάπας Φραγκίσκος τα λόγια του Αποστόλου Πέτρου, «Υμείς δε γένος εκλεκτόν, βασίλειον ιεράτευμα, έθνος άγιον» (Α΄Πε. 2,9) αναφέρθηκε στην κατακλείδα της ομιλίας του λέγοντας, ότι ‘’Καθολικοί, Ορθόδοξοι και Προτεστάντες, σχηματίζουν ένα βασιλικό ιερατείο και ένα έθνος άγιο’’. 
Λησμονεί ο Πάπας Φραγκίσκος πως ο Απόστολος Πέτρος ανέφερε ότι, «εγένοντο  δε και ψευδοπροφήται εν τω λαώ, ως και εν υμίν έσονται ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες παρεισάξουσιν αιρέσεις απωλείας» (Β΄Πε. 2,1).  Δηλαδή κατά τον της Ρώμης ‘’αλάθητον’’ υπάρχει η ενότητα του ‘’κοινού  βαπτίσματος’’ με τους   ψευδοδιδασκάλους, ανεξάρτητα αν έχουν εισαγάγει αιρέσεις απωλείας;   Είναι αυτό ‘’θεώρημα’’ να το διαλαλούν τινές και στην Μία Αγία Καθολικήν και Αποστολικήν  Εκκλησίαν, την Ορθόδοξον Εκκλησίαν;  Μπορεί να δεχθεί κανείς το ‘’θεώρημα του Πάπα Φραγκίσκου’’, δια την Μία Αγία Εκκλησία;

Εμείς ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί «σπουδάζοντες τηρείν την ενότητα του Πνεύματος» (Εφ. 4,3) και την ενότητα Πίστεως, μη «κλυδωνιζόμενοι και περιφερόμενοι παντί  ανέμω της διδασκαλίας, εν τη κυβεία των ανθρώπων, εν πανουργία προς την μεθοδείαν της πλάνης» (Εφ. 4,14), ομολογούμεν  «εις Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα» » (Εφ. 4,5). 

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ναι! Και πάλιν και πολλάκις! Ευχαριστούμε!

Σημ: Μήπως στην αρχή της τελευταίας περιόδου της δεύτερης παραγράφου πρέπει να αφαιρεθεί το "Δεν";
Σ.Η.

Ανώνυμος είπε...


Εμεις πιστευουμε πως η Ορθοδοξη Εκκλησια διατηρει την Ευαγγελικη Πιστη ανοθευτη!!!

Αντιθετα! ''Ρωμαικη εστιν η Εκκλησια των καινοτομιων και της νοθευσεως-καθως λεγει ο αγ.Γρηγοριος ο Ναζιανζηνος-των συγγραμματων των εκκλησιαστικων Πατερων και της παρερμηνειας της τε Αγιας Γραφης και των ορων των Α γ ι ω ν Σ υ ν ο δ ω ν ,διο και ευλογως

και δικαιως απεκηρυχθη και α π ο κ η ρ υ σ σ ε τ α ι ,
εφ''οσον αν εμμεινη εις την πλανην αυτης..''
Επισης γνωριζουμε :
Πως οι Παπικοι παντοτε χρησιμοποιουσαν τη γλωσσα της υποκρισιας,τη διγλωσσια και το ψευδος με εκφρασεις ''φιλορθοδοξες'' και δηλωσεις αγαπης και προσκλησεις και στο παρελθον ,να προσελθουμε οι Ορθοδοξοι στην παπικη ''εκκλησια'',αφου αναγνωρισουμε το ''αλαθητο'',το ''πρωτειο εξουσιας''και την ''παγκοσμια εξουσια του Παπα εφ'ολης της εκκλησιας''.....
Αντιθετα!
Η Ορθοδοξος Εκκλησια,απαντουσε στις παπικες αξιωσεις αντιτασσοντας την Ορθοδοξη Εκκλησιολογια[....]
Οι Πατερες ειχαν αυστηρο υφος αλλα κ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟ συναμα!!
Αρα,οι αποφασεις που αφορουν την ενοτητα ,δεν εχουν σχεση με την εκκλησιολογια των Αγιων Πατερων.
Το ζητουμενο ειναι γιατι να αλλαξουμε σταση εναντι του παπισμου κ των αλλων αιρεσεων και να επιδειξουμε μια ''θυσια ενοτητας'' με κοσμικα κριτηρια , γιατι να αναζητησουμε αρχη της Αρχης,μα δεν ειναι προδοσια κ αρνηση της Πιστεως,κυριως βλασφημια Του Αγ.Πνευματος;

Ο μακαριστος π.Γεωργιος Καψανης για ποιο λογο μας συνεστησε να παραμεινουμε πιστοι αχρι θανατου-πιστοι στην αγια και ακαινοτομητο πιστη ,ολο και πιο εμβαθουμενοι και στερεουμενοι στην αποστολοπαραδοτη ορθοδοξη διδασκαλια;
Αυτη λοιπον η αγαπη και ειρηνη την οποια κηρυσσει ο Παπας ,χωριζει απο Τον Θεο!
------
Ποια ειναι η αποκατασταση της ενοτητας αυτης;Της κοινωνιας ολων των αιρεσεων κ της Ορθοδοξου Εκκλησιας με αυτην της Ρωμης,που προυποθετει την ανευ ορων αποδοχη του παπικου πρωτειου,το οποιο ισχυριζονται πως ο θεος ιδρυσε ως παντοτεινη κ ορατη αρχη κ θ ε μ ε λ ι ο ε ν ο τ η τ α ς;[....]

Σε αυτο το ειδος ενοτητας θελουν να καταληξουμε!
Επανερχομαστε στην αδιαλλαξια της Ρωμης τις συνεχεις καινοτομιες της η στις αμετακινητες θεσεις των αγιων Πατερων ,της ακαινοτομητου Ορθ.Εκκλησιας;
Η λυπη μας ειναι μεγαλη !
Οι αγιοι τρεις Ιεραρχες ας πρεσβευουν για την αληθινη ενοτητα που δεν χωριζει απο Τον Θεο!



Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com